Постинг
07.02.2009 18:37 -
Джиан Лоренцо Бернини- склуптор.
Автор: optimum2
Категория: Изкуство
Прочетен: 14692 Коментари: 21 Гласове:
Последна промяна: 11.02.2009 03:56
Прочетен: 14692 Коментари: 21 Гласове:
0
Последна промяна: 11.02.2009 03:56
BERNINI, Gian Lorenzo
(b. 1598, Napoli, d. 1680, Roma)
Италиански художник, който е бил най-големия склуптор на 17 век и един от видните архитекти по това време.Бернини изгражда и налага Бароковия стил в склуптората.Madonna with Child (detail)
-
Marble
Basilica di San Pietro, Vatican
Ранни години.
Кариерата на Бернини започва под покровителството и надзора на неговият баща Пиетро Бернини – Флорентински склуптор, който се примества в Рим за да покаже и наложи своят талант.Младото “чудо” работило толкова прилежно, че привлекал вниманието и заслужил оценката на художника Анибал Карачи
и под патронажа на Папа Павел V скоро се установил изцяло независим склуптор.Той е бил силно повлиян от детаилното изучаване на античните Гръцки и Римски мраморни разработки във Ватикана.Той също така е имал много добри познания относно картините рисувани в началото на 16 в. (в периода наречен “РАНЕН РЕНЕСАНС”)Бернини изучава Микеланжело, изявявайки се чрез Св.Себастиан(1617), гравиран за Кардинал Мафео Барберини, който става по-късно Папа Урбан VIII, - големия настойник на Бернини.
Първите му работи привличат вниманието и очароват Кардинал Scipione Borghese, член на господстващото папско семейство. Под негов патронаж Бернини изсича първата си склуптурна група в естествен размер.
Aeneas, Anchises, and Ascanius
1618-19
Marble, height: 220 cm
Galleria Borghese, Rome
Aeneas, Anchises, and Ascanius
1618-19
Marble, height: 220 cm
Galleria Borghese, Rome
Aeneas, Anchises, and Ascanius (detail)
1618-19
Marble
Galleria Borghese, Rome
Sculptures from the 1620s
Apollo and Daphne
1622-25
Carrara marble, height 243 cm
Galleria Borghese, Rome
Apollo and Daphne (detail)
1622-25
Carrara marble
Galleria Borghese, Rome
Charity with four children
1627-28
Terracotta, height 39 cm
Museo Sacro, Musei Vaticani, Vatican
Charity with four children (detail)
1627-28
Terracotta, height 39 cm
Museo Sacro, Musei Vaticani, Vatican
David
1623-24
Carrara marble, height 170 cm
Galleria Borghese, Rome
Neptune and Triton
1620
Marble, height 182,2 cm
Victoria and Albert Museum, London
The Rape of Proserpina
1621-22
Marble. height 295 cm
Galleria Borghese, Rome
The Rape of Proserpina (rear view)
1621-22
Marble. height 295 cm
Galleria Borghese, Rome
The Rape of Proserpina (detail)
1621-22
Marble
Galleria Borghese, Rome
Sculptures from the 1630s
Saint Longinus
1631-38
Marble, height 450 cm
Basilica di San Pietro, Vatican
Bust of Scipione Borghese
1632
Marble, height 78 cm
Galleria Borghese, Rome
Bust of Pope Urban VIII
1632-33
Bronze, height 100 cm
Museo Sacro, Musei Vaticani, Vatican
Sculptures from the 1640s
The Ecstasy of Saint Therese
1647-52
Marble, height 350 cm
Cappella Cornaro, Santa Maria della Vittoria, Rome
Loggia of the Founders
1647-52
Marble
Cappella Cornaro, Santa Maria della Vittoria, Rome
Sculptures from the 1650s
The River Nile from the Fountain of the Four Rivers
1648-51
Marble, twice life-size
Piazza Navona, Rome
Fountain of the Moor
1653-54
Marble
Piazza Navona, Rome
Emperor Constantine
1654-70
Marble
Palazzi Pontifici, Vatican
Daniel and the Lion
1655
Terracotta, height 41.6 cm
Museo Sacro, Musei Vaticani, Vatican
Habakkuk and the Angel
1655
Terracotta, height 52 cm
Museo Sacro, Musei Vaticani, Vatican
Sculptures from the 1670s
Tomb of Pope Alexander (Chigi) VII
1671-78
Marble and gilded bronze, over life-size
Basilica di San Pietro, Vatican
Tomb of Pope Alexander (Chigi) VII (detail)
1671-78
Marble and gilded bronze, over life-size
Basilica di San Pietro, Vatican
....Представих ви красотата на Барока през погледа и ръката на Бернини.
Дано ви е доставило удоволствие.
До нови срещи.
С усмивки.
:-)))
ЗЕМЕТРЕСЕНИЕТО ОТ 22 МАЙ Е МНОГО ОСОБЕНО
СЕДЕМ МИНУТИ НА ДЕН
Джиан Лоренцо Бернини-художник и склупто...
СЕДЕМ МИНУТИ НА ДЕН
Джиан Лоренцо Бернини-художник и склупто...
Следващ постинг
Предишен постинг
Неговият талант е толкова явен, че не остава възможност да коментираш критично.Безспорно самият факт, че е минал през острият поглед на Боргезе (като тест за съвършенство) е достатъчна гаранция че работите му са надхвърлили времето си и са останали като еталон за красота и брилянтно майсторство.
До нови срещи.
цитирайДо нови срещи.
Не бива да се съмняваш ни най- малко ,подаднал човек може да изпита не удоволствие , а блаженство !:)
Благодаря ти за прекрасния постиг!:)
цитирайБлагодаря ти за прекрасния постиг!:)
Когато само преди година спорих с "анонимни" зрители на Пловдивската телевизия относно удачноста и "появилия се шанс" да се изгради паметника на цар Симеон на тепето, имах в предвид точно в този стил.Защото (колкото и егоистично да звучи) понякога една творба може да издържи във времето със своето съвършенство, но е чудесно ако тези, които са я създали и тези, които се водят като нейни съвременници да могат да и се радват.
Защото само който не работи той не греши.
Дали това ще се разбере?
Времето ще покаже.
До нови срещи.
:-)))
цитирайЗащото само който не работи той не греши.
Дали това ще се разбере?
Времето ще покаже.
До нови срещи.
:-)))
МНОГО СИ ПРАВ ПРИЯТЕЛЮ!НАПЪЛНО ИМАШ МОЯТА ПОДКРЕПА!
цитирайБлагодаря ти.
Дано някои го разберат, че изкуството е "ДАР БОЖИ" а не даденост.
:-)))
цитирайДано някои го разберат, че изкуството е "ДАР БОЖИ" а не даденост.
:-)))
Обичам изкуството, във всичките му проявления и превъплъщения...
А това тук, което си ни показал е ГОЛЯМО изкуство...
Благодаря ти...
цитирайА това тук, което си ни показал е ГОЛЯМО изкуство...
Благодаря ти...
таланта на този творец.Радвам се, че ти е харесало.
До нови срещи.И както винаги казваме... С много усмивки... защото всички имаме нужда от тях.
А тези които не разбират защо! Нека ги оставим да се чудят.
:-)))
цитирайДо нови срещи.И както винаги казваме... С много усмивки... защото всички имаме нужда от тях.
А тези които не разбират защо! Нека ги оставим да се чудят.
:-)))
Много усмивки и от мен...:)))
Да..., а останалите, нека се чудят!:))))
цитирайДа..., а останалите, нека се чудят!:))))
Та нали те са част от нашия акцесуар.И затова трябва да бъдат винаги с нас.
:=)))
цитирай:=)))
Но понеже аз винаги съм си усмихната...:) и сега като пиша тези редове, пак се усмихвам...., та, да знаеш, че дори да пропусна да ти напиша за усмивките, аз винаги ги нося със/в/себе си... и насищам всичко около теб с усмихнатост...:)
цитирайЛека вечер и до нови срещи.
:-)))
цитирай:-)))
До нови срещи!:)
И мнооого усмихната седмица!:)))
цитирайИ мнооого усмихната седмица!:)))
Нека усмивката да не слиза от лицата на добрите хора.
:-)))
цитирай:-)))
Много красота събрана наедно!!:))))
цитирайНо той се е появил в точното време и в точното място.Много са факторите, които са му помогнали за да се изгради до това ниво.Той се покрива с термина "работохолик". Творчеството му предопределя цяла една епоха.Преклонение пред способността му да вижда и пресъздава красотата.
До нови срещи.
:-)))
цитирайДо нови срещи.
:-)))
16.
анонимен -
Velik
09.02.2009 15:22
09.02.2009 15:22
Samo cenitel na genii moje da oceni rabotata mu!
цитирайЗащото да гледаш и да виждаш не е едно и също.
Само който вижда красивото, може да го оцени и да му се радва.
:-)))
цитирайСамо който вижда красивото, може да го оцени и да му се радва.
:-)))
добре, че надникнах!
Приятно ми беше...
Поздрави!
цитирайПриятно ми беше...
Поздрави!
До нови срещи.
цитирай
20.
анонимен -
Istina
12.02.2009 00:03
12.02.2009 00:03
Защото да гледаш и да виждаш не е едно и също.
Само който вижда красивото, може да го оцени и да му се радва.
= napulno sum suglasen!!!
цитирайСамо който вижда красивото, може да го оцени и да му се радва.
= napulno sum suglasen!!!
Защото да цениш красивото е една друга проекция на човешкото благородство.
До нови срещи.
:-)))
цитирайДо нови срещи.
:-)))
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.