В предишния постинг, стана въпрос за поезията в картината, с нейните два основни компонента – илюзията и концепта (или замисъла).
Днес ще се спрем предимно на втория фактор изграждащ поезията, а именно:
КОНЦЕПТА
TYPES OF CONCEPT
(Видове замисъл)Rest on the Flight to Egypt
ALTOMONTE, Martino1737
Oil on canvas, 78 x 129 cm
National Gallery of Slovenia, Ljubljana
Рисунката би имала по-голям ефект при сблъсъка си със зритела ако имаше фокусиращ замисъл зад нея. Или с други думи рисунката трябва да е за нещо а не само хубава картина или хубава сцена.
Постарайте се да установите, защо искате да рисувате тази рисунка.Това е защото:· Сцената или обекта пред вас ви кара да почувствате определени емоции?
· Нещо красиво и естетично се докосва до вашия поглед?
Това е нещо итересно и вие искате да го изразите от вашата гледна точка?(Видове замисъл)
Това са множество видове концепции и обосновки, които са използвани през вековете :
· Емоционална концепция.
Е вероятно частична емоция или чувство, което вие имате, когато обследвате място или обект.Например:
1.Ведрина,Landscape with Watering Horses
RICCI, Marco
c. 1720
Oil on canvas, 136 x 198 cm
Gallerie dell"Accademia, Venice
Lake George
KENSETT, John Frederick1860
Oil on canvas, 56 x 87 cm
Museo Thyssen-Bornemisza, Madrid
3.Целомъдрие
The Holy Family with Sts Elizabeth and John the Baptist
Pieter Pauwel RUBENSc. 1614
Oil on panel, 138 x 102 cm
Wallace Collection, London
СЛЕДВА....
Ползвам рисуването за разтоварване и затова често не се замислям над това какво ще направя- просто търся боите и започвам докато се успокоя:)
Но великите ,о те дълго са обмисляли своите картини ,дълго съ търсили силни сюжети и са ги пресъздавали на платното невелоятно.......
По-важно е че я чувстваш и зрителя черпи от твоето емоционално състояние, възнаграждавай те със своето възхищение и изскринна подкрепа.
С уважение