Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2009 17:16 - Картината (Част2)
Автор: optimum2 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2495 Коментари: 2 Гласове:
6



        В предишния постинг, стана въпрос за поезията в картината, с нейните два основни компонента – илюзията и концепта (или замисъла).

     Днес ще се спрем предимно на втория фактор изграждащ поезията, а именно:

                           КОНЦЕПТА                

                      TYPES OF CONCEPT

                    (Видове замисъл)
image

Rest on the Flight to Egypt

ALTOMONTE, Martino
1737
Oil on canvas, 78 x 129 cm
National Gallery of Slovenia, Ljubljana

   Рисунката би имала по-голям ефект при сблъсъка си със зритела ако имаше фокусиращ замисъл зад нея. Или с други думи рисунката трябва да е за нещо а не само хубава картина или хубава сцена.

  Постарайте се да  установите, защо искате да рисувате тази рисунка.Това е защото:

·       Сцената или обекта пред вас ви кара  да почувствате определени емоции?

·       Нещо красиво и естетично се докосва до вашия поглед?

Това е нещо итересно и вие искате да го изразите от вашата гледна точка?
image

                     (Видове замисъл)

 

      Това са множество видове концепции и обосновки, които са използвани през вековете :

·       Емоционална концепция.

Е вероятно частична емоция или чувство, което вие имате, когато обследвате място или обект.Например:

1.Ведрина,image

Landscape with Watering Horses

RICCI, Marco
c. 1720
Oil on canvas, 136 x 198 cm
Gallerie dell"Accademia, Venice

2.Спокойствие

image

Lake George

KENSETT, John Frederick
1860
Oil on canvas, 56 x 87 cm
Museo Thyssen-Bornemisza, Madrid
3.Целомъдрие
image

The Holy Family with Sts Elizabeth and John the Baptist

Pieter Pauwel RUBENS
c. 1614
Oil on panel, 138 x 102 cm
Wallace Collection, London

         СЛЕДВА....



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. iliada - Е това
04.10.2009 20:28
си е доста подробно разглеждане на замисъла на една картина ,но понякога просто не ти се случва да мислиш- почваш да правиш нещо ,защото нещо те кара да го направиш .То е някъде вътре и ти дори не си наясно с него ,но то е по силно от рисуващия и не чака - то е емоцията ,която те кара и ти се опитваш да я изразиш..................
Ползвам рисуването за разтоварване и затова често не се замислям над това какво ще направя- просто търся боите и започвам докато се успокоя:)
Но великите ,о те дълго са обмисляли своите картини ,дълго съ търсили силни сюжети и са ги пресъздавали на платното невелоятно.......
цитирай
2. optimum2 - &-iliada
04.10.2009 22:41
Напълно съм съгласен с теб... то е емоция, която не можеш винаги да я контролираш и да я обосновяваш.
По-важно е че я чувстваш и зрителя черпи от твоето емоционално състояние, възнаграждавай те със своето възхищение и изскринна подкрепа.
С уважение
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: optimum2
Категория: Регионални
Прочетен: 726230
Постинги: 137
Коментари: 499
Гласове: 3969
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031