Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2008 21:15 - Рубенс и "маниеризма"
Автор: optimum2 Категория: Регионални   
Прочетен: 5713 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 19.12.2008 18:20




                       RUBENS, Pieter Pauwel

                   (b. 1577, Siegen, d. 1640, Antwerpen)

 

         Фламански художник, който беше най-големия изразител на Бароковата художествена динамика, одухотвореност и чувство за разкош.Неговите работи са смесица от традиционния Фламански реализъм с класическите тенденции на Италианския Ренесанс.Неговите шедьоври включват портрети и пеизажи. Рубенс  е вероятно един от най-добрите познавачи на религиозните и митологични композиции.

   Около 1590 бива изпратен при негов роднина Тобиас Верхаехт  немного известен живописец-МАНИЕРИСТ.

    Усвоявайки бързо основите на неговата професионална методология той бива изпратен на обучение за 4 години при Адам ван Норт а в последствие при Ото ван Веен, един от видните Романтици в Антверпен.Групата  на “Антверпенските художници” при която попада и Рубенс са били изпращани в Рим за да изучават “Антични изкуства” и “Италиански Ренесанс”.Всички те са биле в една или друга степен “Маниеристи”.

 Но какво е “МАНИЕРИЗЪМ” и какво е влиянието му върху Рубенс.

     МАНИЕРИЗМЪТ – Произхожда от италианската дума “maniera” и означава :

 Маниер,Стил,Изразност. Маниеризмът е движение в италианското изкуство, което се явява от 1520 до 1600г.Развивайки се извън Ренесанса  Маниеризмът отхвърля ренесансовия баланс и хармония за сметка на емоционалното напрежение и двусмисленост и неяснота.

 В маниеристичното рисуване, това се е изразявало в множествени и цялостни изкривявания на перспективата в голям мащаб; комплексно разширение на композицията; силен понякога суров или несъгласуван цвят; удължени фигури в преувеличени пози.

   В крайна сметка маниеризма дава път на Барока.

  

 

Рубенс е изпратен в Рим(1601-1602)  при Кардинал Монталто .Тук той приема своята първа публична изява, да нарисува три фрезки в църковната капела св.Елена в Санта Кроче.

Болонезкия художник Анибал Карачи  image и неговите асистенти

                                                                               CARRACCI, Annibale

                                                                        (b. 1560, Bologna, d. 1609, Roma)

           наемат на работа Рубенс в the gallery of the Palazzo Farnese.


image

Ceiling fresco 1597-1602
Fresco
Palazzo Farnese, Rome

Техния дързък и мащабен стил на рисуване , впечатлява младия Рубенс.

Той усвоява Венецианските цветове, становището за светлината  и загубата на предваритъелна заработка в риауването, за сметка на многократното уточняване на детайлите в персонажа на картините забелязано за първи път в работите на
Тинторето image 
след това при Веронезе image
Подобна прицизност в детайлите е забелязана
 и в творчеството на Тициан   image

 

 Рубенс копира и преработва тяхни рисунки, предлагайки по-пълноценно инспектиране на детайли в тяхната работа, което се смята за едно най-големите постижения на Италианското изкуство през 16-ти век.


image

 

The Gonzaga Family Worshipping the Holy Trinity

1604-05
Oil on canvas
Palazzo Ducale, Mantua


image

 

Portrait of Marchesa Brigida Spinola Doria 1606
Oil on canvas, 152 x 99 cm
National Gallery of Art, Washington
image
Portrait of Maria Serra Pallavicino

1606
Oil on canvas, 241 x 140 cm
Private collection


image
Madonna Adored by Angels (Madonna della Vallicella)
1608
Oil on slate, 425 x 250 cm
Santa Maria Vallicella, Rome
Разработвайки до съвършенство всеки детаил във своите картини Рубенс се утвърждава като типичен маниерист, подчертавайки всеки жест и всяка поза на своя персонаж.По този начин той излиза от ренесансовата схоластчност на неговото време и навлиза в богатството на Барока.
image

   

 

Equestrian Portrait of Giancarlo Doria
c. 1606
Oil on canvas, 265 x 188 cm
Galleria Nazional della Liguria, Genoa
image
Self-Portrait in a Circle of Friends from Mantua
-
Oil on canvas, 78 x 101 cm
Wallraf-Richartz Museum, Cologne
image
The Four Philosophers
1611-12
Oil on canvas, 164 x 139 cm
Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Florence
Изразните форми на неговите платна завладяват Европа (и не само нея).

  До нови срещи


С Усмивки
:-)))



Тагове:   маниеризма,


Гласувай:
0



1. iliada - да това беше като ,че ли обещан постинг!
16.12.2008 00:10
Много е добре поднесено -научих още нещо!Благодаря ти!
цитирай
2. inakrein - Отново невероятно удоволствие е да ...
16.12.2008 13:18
Отново невероятно удоволствие е да се разходя из виртуалната галерия, която предлагаш.
Поздрави! :)
цитирай
3. optimum2 - Re:iliada-Сложни са отношенията
16.12.2008 18:47
между тези големи творци.Когато учиш занаят, ти (в случая Рубенс) се стремиш да "вземеш" всичко от което ще се нуждаеш за в бъдеще.Тъй като той е имал предварителна подготовка в Антверпен, след идването му в Рим той е знаел точно какво да "усвоява" от работите на Тинторето (прочутите Мадони) и от Рафаел (мащабните композиции)
Нищо при тях не е случайно...
Лека вечер
цитирай
4. optimum2 - Re:inakrein-Радвам се, че ти хареса
16.12.2008 19:02
Между гениалността на тези автори, мен ме занимаваше взаимното влияние помежду им.
Лека вечер
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: optimum2
Категория: Регионални
Прочетен: 727103
Постинги: 137
Коментари: 499
Гласове: 3969
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930