Прочетен: 5713 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 19.12.2008 18:20
RUBENS, Pieter Pauwel
(b. 1577, Siegen, d. 1640, Antwerpen)
Фламански художник, който беше най-големия изразител на Бароковата художествена динамика, одухотвореност и чувство за разкош.Неговите работи са смесица от традиционния Фламански реализъм с класическите тенденции на Италианския Ренесанс.Неговите шедьоври включват портрети и пеизажи. Рубенс е вероятно един от най-добрите познавачи на религиозните и митологични композиции.
Около 1590 бива изпратен при негов роднина Тобиас Верхаехт немного известен живописец-МАНИЕРИСТ.
Усвоявайки бързо основите на неговата професионална методология той бива изпратен на обучение за 4 години при Адам ван Норт а в последствие при Ото ван Веен, един от видните Романтици в Антверпен.Групата на “Антверпенските художници” при която попада и Рубенс са били изпращани в Рим за да изучават “Антични изкуства” и “Италиански Ренесанс”.Всички те са биле в една или друга степен “Маниеристи”.
Но какво е “МАНИЕРИЗЪМ” и какво е влиянието му върху Рубенс.
МАНИЕРИЗМЪТ – Произхожда от италианската дума “maniera” и означава :
Маниер,Стил,Изразност. Маниеризмът е движение в италианското изкуство, което се явява от 1520 до 1600г.Развивайки се извън Ренесанса Маниеризмът отхвърля ренесансовия баланс и хармония за сметка на емоционалното напрежение и двусмисленост и неяснота.
В маниеристичното рисуване, това се е изразявало в множествени и цялостни изкривявания на перспективата в голям мащаб; комплексно разширение на композицията; силен понякога суров или несъгласуван цвят; удължени фигури в преувеличени пози.
В крайна сметка маниеризма дава път на Барока.
Рубенс е изпратен в Рим(1601-1602) при Кардинал Монталто .Тук той приема своята първа публична изява, да нарисува три фрезки в църковната капела св.Елена в Санта Кроче.
Болонезкия художник Анибал Карачи и неговите асистенти
CARRACCI, Annibale
(b. 1560, Bologna, d. 1609, Roma)
наемат на работа Рубенс в the gallery of the Palazzo Farnese.
Ceiling fresco 1597-1602
Fresco
Palazzo Farnese, Rome
Техния дързък и мащабен стил на рисуване , впечатлява младия Рубенс.
Той усвоява Венецианските цветове, становището за светлината и загубата на предваритъелна заработка в риауването, за сметка на многократното уточняване на детайлите в персонажа на картините забелязано за първи път в работите наТинторето
след това при Веронезе
Подобна прицизност в детайлите е забелязана
и в творчеството на Тициан
Рубенс копира и преработва тяхни рисунки, предлагайки по-пълноценно инспектиране на детайли в тяхната работа, което се смята за едно най-големите постижения на Италианското изкуство през 16-ти век.
The Gonzaga Family Worshipping the Holy Trinity
1604-05
Oil on canvas
Palazzo Ducale, Mantua
Portrait of Marchesa Brigida Spinola Doria 1606
Oil on canvas, 152 x 99 cm
National Gallery of Art, Washington
Portrait of Maria Serra Pallavicino
1606
Oil on canvas, 241 x 140 cm
Private collection
Madonna Adored by Angels (Madonna della Vallicella)
1608
Oil on slate, 425 x 250 cm
Santa Maria Vallicella, Rome
Разработвайки до съвършенство всеки детаил във своите картини Рубенс се утвърждава като типичен маниерист, подчертавайки всеки жест и всяка поза на своя персонаж.По този начин той излиза от ренесансовата схоластчност на неговото време и навлиза в богатството на Барока.
Equestrian Portrait of Giancarlo Doria
c. 1606
Oil on canvas, 265 x 188 cm
Galleria Nazional della Liguria, Genoa
Self-Portrait in a Circle of Friends from Mantua
-
Oil on canvas, 78 x 101 cm
Wallraf-Richartz Museum, Cologne
The Four Philosophers
1611-12
Oil on canvas, 164 x 139 cm
Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Florence
Изразните форми на неговите платна завладяват Европа (и не само нея).
До нови срещи
С Усмивки
:-)))
Поздрави! :)
Нищо при тях не е случайно...
Лека вечер
Лека вечер