Постинг
24.01.2009 14:52 -
Работни скици на Рафаел
Рафаел Санти, както е цялото му име е Италиански художник и архитект от Италианския Ранен Ренесанс.Рафаел е най-добре известен с неговите Мадони.Също е известен с големите фигури и композиции във Ватикана.Известен е бил с неговата схоластична прицизност в работата си.
Като потвърждение на това, днес искам да ви въведа в ателието на художника и да ви покажа част от работние скици на Рафаел.По този начин ще станем съпричастни на големия му талант.Self-Portrait
1506
Работни скици на Рафаел
1.-Madonna and Child
c. 1503
Pen and ink, 114 x 130 mm
Ashmolean Museum, Oxford
2.-The Knight"s Dream (study)
c.1504
Cartoon, 170 x 170 mm
National Gallery, London
3.-Lamentation over the Dead Christ
c. 1505
Pen and ink over stylus underdrawing, 176 x 206 mm
Ashmolean Museum, Oxford
4.-Waist-length Figure of a Young Woman
1506
Pen and ink over stylus underdrawing, 262 x 189 mm
Galleria degli Uffizi, Florence
5.-Entombment
1507
Pen, ink, red chalk, squared, 289 x 297 mm
Galleria degli Uffizi, Florence
6.-Study for Adam
c. 1509
Black chalk, 357 x 210 mm
Galleria degli Uffizi, Florence
7.-Study for the Disputa
1509
Brush and white highlighting over stylus underdrawing, 280 x 285 mm
Royal Collection, Windsor
8.-Study for the Head of a Poet
c. 1511
Silverpoint on pink prepared paper, 122 x 103 mm
Museo Horne, Florence
9.-Fighting Men
1510-11
Red chalk over leadpoint, 379 x 281 mm
Ashmolean Museum, Oxford
10.-Madonna Studies
1511-13
Red chalk, pen and ink on paper, 422 x 273 mm
Musйe des Beaux-Arts, Lille
11.-Study for St Paul Preaching in Athens
1514-15
Red chalk over stylus underdrawing, 278 x 418 mm
Galleria degli Uffizi, Florence
12.-Nude Study
c. 1515
Red chalk over metal stylus, 410 x 281 mm
Graphische Sammlung Albertina, Vienna
13.-Psyche Offering Venus the Water of Styx
1517
Red chalk, 263 x 197 mm
Musйe du Louvre, Paris
14.-Heads and hands of the Apostles
-
Black chalk, 490 x 360 mm
Ashmolean Museum, Oxford
15.-Kneeling Nude Woman
c. 1518
Red chalk, stylus underdrawing on paper, 279 x 187 mm
National Gallery of Scotland, Edinburgh
-.-
Красота и прицизност в рисунъка запазило се пет века и предаващо ни чрез големия талант на художника способноста да виждаме детайлите в работата.
Лек ден ви желая
и до нови срещи.
Винаги с усмивка, защото имаме нужда от нея
и защото ни зарежда с положителна енергия.
:-)))
помислих си, че таланта изисква и голямо търпение. Колко време и работа е отделял само за скиците си. Днес правим копие, прихвърляме с две натискания на бутона. Нямаме търпение за детайлите, за малките но важни неща от живота. Благодаря за напомнянето.
цитирайТаланта има виждане...
Когато той работи- времето спира ...
Търпението му се състои в това да покаже всичко това, което се е насъбрало в него, защото той го е видял преди да го създаде.Останалото няма значение...
(пък не е имал и газова криза за да се притеснява)
:-)))
Лек ден и благодаря за коментара.
До нови срещи.
цитирайКогато той работи- времето спира ...
Търпението му се състои в това да покаже всичко това, което се е насъбрало в него, защото той го е видял преди да го създаде.Останалото няма значение...
(пък не е имал и газова криза за да се притеснява)
:-)))
Лек ден и благодаря за коментара.
До нови срещи.
картините се замислих и за това, че е прекрасно , че големите творци не се срамуват от себе си, от това, което са, не се чувстват неудобно, нямат страх от публика или ако да - не са дали на всичките си страхове да ги спрат и това ни дава възможност да се любуваме на тяхните таланти- Какво щеше да стане, ако бяха някакви комплрексирани личности? Колко щеше да загуби цялото човечество?А може и да са, знам ли? Аз се занивам с това, което довежда хората до успех и за това са такива въпросите ми Приятен ден.
цитирайняма от какво да се притесняваш.
:-)))
цитирай:-)))
Много любопитен постинг!
Благодаря ти!:)
цитирайБлагодаря ти!:)
Винаги ми е било любопитно, как тези талантливи мъже са съумявали да съчетаят времето в което са творили със задачите които са им поставяни и трябвало да изпълнят.Отношенията помежду им са били сложни, но съвършенството в работите им е било фактор, който ги е различавал.
Обърни внимание на работна скица #7. Предварителното набелязване на светлинните петна е било гаранция композиционния успех на произведението, което са замислили да изпълнят.
Ако си забелязала винаги съм се дистанцирал от коментари (ако не ми ги поискат) и от съвети.
При тези автори, нещата са по-различни.При тях ми е интересно защо един творец променя стилът си и подръжава на някой друг, който ще срешне след 10 години или пък никога.
Тези търсения са интересни, защото НИЩО НА ТОЗИ СВЯТ НЕ Е СЛУЧАЙНО.
Ще се радвам, ако мога да отговоря на възникнали въпроси.
С много усмивки (вчера беше международния ден на усмивката)
:-)))
цитирайОбърни внимание на работна скица #7. Предварителното набелязване на светлинните петна е било гаранция композиционния успех на произведението, което са замислили да изпълнят.
Ако си забелязала винаги съм се дистанцирал от коментари (ако не ми ги поискат) и от съвети.
При тези автори, нещата са по-различни.При тях ми е интересно защо един творец променя стилът си и подръжава на някой друг, който ще срешне след 10 години или пък никога.
Тези търсения са интересни, защото НИЩО НА ТОЗИ СВЯТ НЕ Е СЛУЧАЙНО.
Ще се радвам, ако мога да отговоря на възникнали въпроси.
С много усмивки (вчера беше международния ден на усмивката)
:-)))
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.